L'increment suposa un 4,54% respecte a l'any anterior, “unes dades molt positives i des de la Diputació de Castelló continuarem treballant per a posar encara més en valor el Castell del Papa Luna i tancar l'any que acabem de començar amb un nou rècord de visites”, ha expressat el diputat de Cultura, Alejandro Clausell.
El Castell de Peníscola ha tornat a batre rècords i ha tancat l'any 2024 amb 342.556 visitants, la qual cosa suposa un augment del 4,54% respecte al tancament de l'any anterior i una xifra històrica, la més alta des que hi ha registres.
“Hem fet un nou rècord històric quant a visites al Castell, la qual cosa ens fa sentir-nos satisfets pel treball que s'està realitzant des de l'àrea de Cultura, però també en l'àrea de Turisme, invertint en projectes i iniciatives que posen en valor el patrimoni que oferix la província i al mateix temps dinamitzen el turisme en els nostres municipis”, ha ressaltat el diputat de Cultura, Alejandro Clausell.
El responsable de l'àrea de Cultura de la institució provincial ha valorat estes dades com “molt positius” i ha insistit dient que “des de la Diputació de Castelló continuarem treballant per a posar encara més en valor el Castell del Papa Lluna i tancar l'any que acabem de començar amb un nou rècord de visites”.
Atractiu turístic
En els últims anys, el Castell de Peníscola s'ha convertit en un referent turístic de la província. La fortalesa templera porta augmentant any rere any el nombre de visites i s'ha consolidat com un dels castells més visitats a nivell nacional. “Les 342.556 persones que van passar al llarg de l'any passat pel castell suposen la millor xifra des que hi ha registres”, ha insistit el diputat provincial.
En este sentit, el responsable de l'àrea de Cultura ha ressaltat que “la contínua tendència alcista que es ve produint des de l'any 2021 és gràcies a la gran promoció del monument i a tota la programació cultural que la institució provincial duu a terme en esta fortalesa al llarg de l'any, activitats que contribuïxen a difondre la cultura, enriquir l'oferta complementària de la nostra destinació turística i desestacionalitzar el turisme”.
La fortalesa del Papa Luna ha augmentat en un 40,1% les seues visites respecte a les registrades en 2021, any en què es van vendre 228.115 entrades. Pel que l'aposta per valorar i promocionar el Castell de Peníscola està generant un retorn turístic i econòmic de gran magnitud per a la província. I, tal com ha indicat el diputat, “des de la Diputació de Castelló continuarem treballant de manera incansable a millorar l'experiència que el Castell de Peníscola oferix al visitant”.
Sens dubte, la resposta del turista durant els dotze mesos del 2024 va ser “molt bona”, la qual cosa anima al Govern Provincial a “continuar treballant amb l'objectiu de superar enguany els 400.000 visitants”.
Quant a la distribució mensual de visitants a la fortalesa al llarg de l'any es concentra principalment el mes d'agost. Un total de 57.772 persones van visitar el Castell de Peníscola durant este mes, coincidint amb la temporada d'estiu i les vacacions estivals. A més, en 2024 van créixer de manera notable les visites al febrer, amb un total de 15.590, i també al març, amb 28.803.
Així mateix, el mes de juliol va comptar amb 43.470 turistes, setembre amb 36.103 visites i maig amb 35.710 persones. “Estos tres mesos, al costat d'agost, van registrar les dades més altes de visites, però també la resta d'any el Castell de Peníscola ha tingut una gran afluència de públic, la qual cosa és una gran notícia que demostra que el turista ara no sols ve a Castelló en l'època de sol i platja, sinó que ens visita en qualsevol estació de l'any”, ha ressaltat Alejandro Clausell.